Annons:
Etiketterjaktapportering
Läst 3011 ggr
Vattnadal
2009-10-26 14:35

Jaktträna tillsammans?

Jag och Vittra skulle ha varit till uppfödaren på jaktträning i lördags. Då passade hon på att snubbla i ett dike och skada ena frambenet, halt fredag och lördag, något bättre nu i alla fall. Vi får en chans till på lördag, men jag vet inte om jag har råd att ta ledigt från jobbet.

Tänkte att det kanske finns folk här som skulle ha lust att träna apportering och jakt tillsammans? Jag är lite novis på den biten, men läser allt jag kan och försöker träna själv. Har större koll på andra områden dock, så kanske går det att ha någon form av utbyte av mig med.Skrattande Kan tex utlova prova på blodspår som berikning om nån är intresserad.

Jag bor mellan Gävle (6 mil norr om) och Söderhamn (3 mil söder om). Bor på lantgård med skog och milslånga grusvägar, 3 ha egen mark, ängar, sumpmark och skog. En stor lada där man kan träna inne tom, och 4 gästrum för folk att sova över i. Finns det intresse, så att vi ska försöka boka någon träningshelg? Jag är ledig varannan helg samt även ons-fre varanann vecka, och kan således träna hund även de dagarna.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
TinaH
2009-10-26 20:47
#1

Detta hade varit JÄTTE KUL!

Men jag tror att det inte är gångavstånd, eller bussavstånd, mellan Skåne och Gävle…*S*

Lycka till!

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Vattnadal
2009-10-26 20:53
#2

Det går ju tåg, och man kan stanna flera nätter om man vill.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cupcakes
2013-01-01 22:53
#3

Hej!

Jag är helt medveten om att tråden är tre år gammal… men tänkte höra om du fortfarande bor kvar?

Har en del vänner och bekanta som tränar jaktapportering och även jag själv. Dock bor jag i göteborg nu, utan tillgång till skog och har ingen att träna med. Har hyfsad kontakt med SSRK ungdom i värmland och sthlm.

Så bor du kvar och skulle känna för en träningshelg i vår/sommar skulle jag mer än gärna vara med samt hjälpa till att ordna några till som vill träna. Hade varit oerhört roligt! :)

/Sandra

Vattnadal
2013-01-03 13:35
#4

Jodå, jag bor kvar. Vi leker bara lite hämta dummy på skoj fortfarande, och en riktig träningshelg skulle fortfarande vara kul.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cupcakes
2013-01-03 21:37
#5

Vad kul!

Min främsta träningskompis, som lärt mig allt och är riktigt duktig, är intresserad och sätter gärna ihop lite övningar.

Jag ska höra med några från ssrk om de också är intresserade, så kan vi fortsätta höras sen? :)

Vattnadal
2013-01-04 11:23
#6

Det skulle vara skoj!

Jag hoppas ni tränar utan tvångsapportering bara. Flört

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
cupcakes
2013-01-04 11:59
#7

Frida, hon som gärna sätter ihop lite övningar, har klickat in nästan hela sin apportering och kör bara positivt ;) Det värsta hon kan göra är att säga nej, så inget tvång här inte!

Vattnadal
2013-01-04 12:03
#8

Vad skönt!

Min tik är väldigt mjuk, och funkar bäst med positiv träning.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: