Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 3483 ggr
TinaH
12/19/09, 3:09 PM

Händer 2010?

Vad kommer ni och göra med era hundar under nästa år?

Träning?
Tävlingar?
Utställningar?
Jakt?
Kurser?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Annons:
TinaH
12/19/09, 3:17 PM
#1

Jag ska själv fortsätta med tävlingskurserna jag går.
Har planerat in några Lydnadstävlingar i LK 1 samt några utställningar.

Ska eventuellt börja med agility med Boy, när klubben har köpt in agilitybana.
Detta ska jag inte göra i tävlings syfte utan mer som "flams-trams" kul-grej, för att bryta den strikta lydnaden.

Sedan tränar man själv varje dag en liten stund här hemma.

Detta var lite från mig.

Vad kommer ni att göra?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Cerrolyn
12/20/09, 1:25 AM
#2

Träning? - Som vanligt.
Tävlingar? - Ja, elitlydnaden och en lägrespår.
Utställningar? - Absolut inte.
Jakt? - Usch nej.
Kurser? - Om det kommer några intressanta helg/dags-kurser så kanske.

**MVH Cerrolyn

TinaH
12/20/09, 12:28 PM
#3

#2

hur många här inne vet hur du tränar? och hur ofta?
Så vaddå "som vanligt?!?"

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Cerrolyn
12/20/09, 2:22 PM
#4

#3

Som vanligt = när andan, orken och tiden faller på. Jag tror att det är så för de flesta faktiskt.

**MVH Cerrolyn

siennasmams
12/20/09, 2:35 PM
#5

jag och sienna tänker göra anlagsprovet för viltspår till våren, och sedan blir det dags för mh.

vi ska också försöka komma iväg på nå'n/några utställningar (tror att debuten i *officiella* sammanhang blir i alfta till sammar'n).

när det gäller kurser ska vi gå vardagslydnadskurs.
om vi får plats på viltspårskursen ska vi gå den en gång till, eftersom det var det roligaste vi gjort tillsammans!

så vi ska ju träna en hel del viltspår och lydnad, och även jobba lite på våra freestyle-färdigheter.

HarrietKiara
12/20/09, 9:27 PM
#6

Vi ska köra lydnad och försöka att ta oss upp i tvåan.

Ska även bli uppflyttade till lägrespår.

Starta i öppenklass i viltspår och hoppas på ett championat.

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Annons:
MaGi67
12/29/09, 11:41 AM
#7

Min unghund är nu i lämplig ålder att börja specialsök med.

Nu ska här planeras noggrant.

Sökbana, identifiera doft o markera. Vidare ut på praktiska övningar i skogen för att senare i höst/vinter åka på riktiga sökidentifiering.

Specialsöksämnet är varg.

Varför detta då undrar ni säkert?

Jo helt enkelt för att idetifiera om det verkligen är varg o inte hund eller lo som kanske rivit boskap, andra hundar mm.

siennasmams
12/29/09, 1:15 PM
#8

nästa års första riktigt planerade aktivitet är spikad - en aktivitetsfylld helg, som bland annat kommer innehålla mh, funktionsbeskrivning samt viltspårs-, lydnads- och apporteringsträning!

kristi himmelfärdshelgen nästa år sticker jag och min röda livlina till malung, för att hos hennes pappas före detta matte (pappa charlie fick flytta eftersom han och en annan hane inte kom överens) aktivera oss med alla ovanstående aktiviteter!

jag ser fram emot detta väldigt mycket, och jag tror att sienna också kommer tycka att det är en rolig helg!
Skrattande

mina
12/29/09, 5:26 PM
#9

Ska du på Soldrivans kennel? Det ska jag också.Jag kommer även att fortsätta med svampsök som vi började med i sommras.Min dotter kommer även att träna Peach på agility.// Marina

siennasmams
12/29/09, 5:31 PM
#10

#9
japp, det ska jag!
va' kul att träffa lite ifokusfolk "live"!
Skrattande

Vattnadal
12/29/09, 8:15 PM
#11

#7 Oj, det låter ruskigt intressant!

Har själv små tankar på att försöka lära min ena hund att markera björnspår, bara för kul. Känns fint att få veta när "nalle" är riktigt nära.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

giffan
12/29/09, 11:18 PM
#12

Chester och jag ska gå en nybörjar kurs i agillity… Jo jag vet vi är gamla båda två… men ja det är aldrig försent att lära en gammal hund sitta… (värre med matte tror jag)

Sen måste jag fortsätta att få reda på hurvida han får tävla i viltspår… för jag tror att det är det som verkar roligast…

Men vi kommer spåra så mycket vi nu hinner med iaf för det är så jäkla kul!!

Om vi kommer tävla något vågar jag inte tänka på nu. Mitt mål är ju att ha en underbar familje hund och det är han ju redan.

Utställning är inte att tala om för våran del

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Vattnadal
12/30/09, 10:48 PM
#13

Hmm, vad ska vi göra då, Vittra och jag?

Vi kanske åker på nån inoff utställning, bara för skoj. med hennes överbett kommer vi att åka ut ändå!Skrattande

Vi ska leka vidare med apporteringen, kanske gå lite för nån instruktör dså att vi gör rätt och kommer någon vart.

Vi ska även träna lite vardagligt, leka lite ralllydnad och klickerträna skojiga små trick, kanske.

Bara snön försvinner ska vi nog börja med blodspår. Hon börjar visa intresse för vilt, så nu är det snart dags. Vi lägger dessa som berikning och träning inför skarpa eftersök.

Till hösten och vintern ska vi börja lite dragträning med huskyna. Graden av detta hänger på sommarens resultat angående röntgen av höfter och armbågar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
mina
1/6/10, 11:00 AM
#14

Vad är en huskyna? Tänkt att min hund också ska få dra så småningom.Så har jag anmält henne till utställning i Malung i slutet av Januari. // Marina

TinaH
1/6/10, 11:05 AM
#15

# 14

Sibirien Husky, eller Alaska Husky, menar hon säkert.
Så är dem många så blir det "Huskyna". Glad

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

mina
1/6/10, 11:21 AM
#16

Tack för svaret.// Marina

TinaH
1/6/10, 1:27 PM
#17

Bara till och fråga om man undrar över något! Flört

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Vattnadal
1/7/10, 3:49 PM
#18

Och det var precis så jag menade, huskyna som i våre siberian huskys och några kvarvarande alaskan huskys.

Dragträningen blir nog lite cykel, om det går bra även med i spannet framför 4-hjulingen, och till vintern framför släden med mina hundar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tezza
1/7/10, 10:12 PM
#19

Jag hoppas framförallt att mina hundar ska vara friska! 2009 var ett dåligt år då jag den 30 november miste min Milian:( Nu måste jag ta nya tag och då med Njord som idag är 9 månader. Våra mål är att starta och även ta LP i lydnadsklass 1, Svch , appel spår - uppflyttad och sen 1a pris i nb klass B prov. Stora mål har vi men tänker inte stressa med någon start innan vi är mogen får det:)

Mina andra två hundar är 11 och 12 år så de tävlar inte längre men är tack och lov mycket pigga så de får vara med på härliga skogspromenader och träna det som de tycker är kul:)

[JeanetteK]
1/9/10, 4:39 PM
#20

Zero och jag är anmälda till vardagslydnad, som börjar i början av februari. Hoppas vi kommer med. Jag skulle gärna testa agility så småningom, men vi börjar så här.

När våren kommer och det är dags att sätta igång och springa igen, tänkte jag lära honom att följa med mig.

/Jeanette

Annons:
flikkan77
1/14/10, 5:27 PM
#21

Vi ska gå valpkurs i alla fall och sen får vi se. Lina är bara 11 veckor så jag vet inte vad hon vill bli när hon blir stor än. Glad

Vi "tränar" lite varje dag så där en 5-10 minuter åt gången. Leker lite med klickern och ser vad Lina hittar på som jag kan klicka. Än så länge har det blivit sitt, dutta på min hand, ligg, tramptarget och loss.

Inga krav än utan bara lek, i massor!

"You just have to belive…"

tsset
1/17/10, 7:56 PM
#22

Vi ska försöka bli klara för start på jaktprov! Vilket INGEN trodde för ett par år sedan, "han låter för mycket och kan inte ta det lugnt". Jo du tjena, först gav jag upp pga dem orden men nu har jag gått till att göra det till vår STORA utmaning. Det SKA gå helt enkelt! Han har ju arbetet, det har jag fått höra så mycket positivt om, så det är bara passiviteten som är kvar egentligen.

Utöver det så väntar en UTSTÄLLNING nästa helg, med JAKTlabbe. Vi kommer åka på däng så att säga Skrattande Tur att det "bara" är inoff :)

Sen blir det agilitykurs och så ska vi delta i lydnadsgruppens träningar för att träna med lite andra hundar och byta miljö, få andras ögon på oss och så.

Ska försöka trycka in träning för viltspårsprov och öka dragträningen för mitt eget nöjes skull.

SJÄLVKLART är planen att vi ska tävla, agility och lydnad, sen får vi se hur det blir med jaktprovet och viltspåret.

2010 blir ett himla bra år Glad

Upp till toppen
Annons: