Annons:
Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 1940 ggr
MaGi67
2009-12-31 00:48

Vem är nya medarbetaren MaGi67???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 Ja, det undrar jag med ibland men jag ska försöka berätta lite om mig själv.Flört

Hon hette Lycka o var min pappas stövartik som han jagade hare med.

Utan lov smög jag många gånger in till henne i hundgården o lekte med bollar, pinnar o tränade cirkuskonster som rulla runt, godis på nosen, slalom o en massa andra tokigheter.

Efter ett tag blev jag lite varm i kläderna o släppte loss henne utanför hundgården o började träna inkallning. Givetvis med en hel näve frolic i belöning i stället för en ynka liten bit. Oj vad det gick bra!  Hon kom farande som en raket över gräsmattan o åt med god aptit.

Efter många antal nävar frolic blev Lycka mätt!!!

Att det senare under dagen kom en efterlysning på lokalradion om att det sprang en lös stövare i byn som dessutom slevat i sig en hel 10-liters hink med nykokt blodpudding som stått på svalning ute på en trapp hade jag ingen aaaning om hur det hade gått till!Oskyldig

-83 skaffade jag mig min första retriever som var en golden o på den vägen är det. -92 kom den första labradoren in i mitt liv o är sedan dess rasen trogen. Idag bor det två hanar hos mig som heter Joel o Niklas som är 5år resp. 9 månader gamla. Bägge är av typen Dual Poupourse.

Under åren har jag gått otaliga utbildningar o "skolor" runt om i Sverige o Norge. Instruktörsutbildningar vid Hundskolan i Sollefteå, SSRK o SJF.  Klickerutbildning o specialsök Canis. Etologi HundCampus m.fl. m.fl….

Men de som gett mig mest kunskap är hundarna själva. Genom att studera deras beteenden har jag funnit en fascinerande värld som jag fördjupat mig i.

Varför slickar sig hunden om nosen när jag blir arg på den?

Varför reser den ragg när den leker med andra hundar?

Varför rider samkönade hundar på varandra? Är de ett dominansbeteende eller är de sexuella lekar?

Hur kan jag använda resultatet från en MH-beskrivning på bästa sätt? Vilken egenskap har den största ärvbarheten?

Ja, det är några frågor jag tänker ta upp här på Retriever I Fokus.

Gott Nytt År till er Alla!

//MaGi67Skrattande

Gjorde ett tappert försök i höstas att få till en fin "familjebild" på mig o bojsen…ni ser väl hur det gick med den saken…Flört

Annons:
TinaH
2010-01-01 22:32
#1

Citerar:

"Varför reser den ragg när den leker med andra hundar?"

Frågan är ju…om hunden leker med andra hundar…eller om det är vi människor som bara upskattar det sm lek……det är ju inte lek i flocken….Flört

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

flikkan77
2010-01-17 19:39
#2

Tycker bilden är helt underbar! Precis som en bild ska vara. Glad

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: