Annons:
Etikettallmänt
Läst 2664 ggr
chrissan
1/16/10, 2:58 PM

Izlas hemska dag

Det började så bra. Lite mys i mattes säng på morgonen. En snabb runda på gården, frukost. Sedan den vanliga långpromenaden i jaktskogen.

Men VAD hände sedan?

Jag blev BADAD!!!!!!!

Det är det äckligaste jag vet. Veterinären är ingenting mot det, veterinärer är faktiskt helt OK. Jag protesterade, darrade, försökte fälla ihop benen, försökte smita - allt. Men badad med schampo blev jag. Och den yttersta förnedringen: BALSAM!

Nu ligger jag här och stinker balsam. Var är min fina hundlukt? Vad ska räven och råttorna tro? En fjantig balsamhund!

Fy, vad jag hatar matte och husse just nu.

Izla

som det är väldigt synd om

Annons:
TinaH
1/16/10, 5:17 PM
#1

Izla…är du knäpp….eller är du Retriever?!?Obestämd
Vatten är ju STÖRTKUL i alla former och ställen ju!

Gå nu ut och hitta den geggiaste och lerigaste vattenpölen du kan…
och RULLA DIG!!!Oskyldig

Matte trolskas med bad innan utställningar och i bland är det FÖR mycket badande….men jag passar på, i den lerigaste…DÄR PLASKAR JAG!

/Boy

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

chrissan
1/16/10, 5:22 PM
#2

Jamen det är ju en annan sak, jag håller helt med dig Boy:

Lortpölar, sjöar, lera och bajs - det är ju bara mysigt. Men det är ju fruset alltihopa, jag försökte minsann ta bort schampolukten så fort jag kunde men det var bara snö och is. Samt hämnas genom att försöka gå upp i mattes säng blöt!

chrissan
1/16/10, 5:38 PM
#3

NU fick jag in en fullträff! Smög in i badrummet och snodde en dassrulle som jag demolerade på hallgolvet, där de haft mitt andra hatobjekt dammsugaren igång i dag. Sedan vaffade jag glatt så matte skulle få se. Ha Ha! Där fick hon.

TinaH
1/16/10, 6:07 PM
#4

hahahaha!!!
HEJJA IZLA!! Skrattande /Boy

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

flikkan77
1/16/10, 6:39 PM
#5

Jag förstår dig precis, Izla! Duscha är det absolut värsta som finns. Jag är ju naturligt vacker så inte katten behöver jag tvättas med schampo och balsam inte. Nät tvi vale!

Förstår inte den äckliga lilla valpen vi har som glatt springer in till matte i duschen. Helknäppt!

/Hälsningar från Prillan, en snart 12 år ung Saluki.

"You just have to belive…"

chrissan
1/16/10, 7:30 PM
#6

Ja, det var äckligt. Typiskt valpar, de ska bara ställa sig in

Izla

Annons:
flikkan77
1/16/10, 7:33 PM
#7

Usch ja! Nu springer den gula slembollen runt och skäller för att få matte att leka med henne. Själv försöker jag sova i soffan med kudden över huvudet. Ett sånt liv!

Prillan

"You just have to belive…"

HarrietKiara
1/16/10, 9:47 PM
#8

Izla! Jag håller med dig helt och hållet. Det är ju skillnad att själv hitta en lagom skitig dyhåla att bada i men det där med schampo och balsam är ju rena döden. Förvånad

__________________________________________________________________

Love my Kelpie!

Upp till toppen
Annons: