Annons:
Etiketterjaktapportering
Läst 5256 ggr
Catnap
2010-02-25 00:33

Jaktinternat

Hej! Jag är helt ny på sajten, precis som jag är på retrieverjakt Glad

Nu börjar det bli dags att anmäla sig till våren/sommaren kurser och läger. Jag är främst intreserad av jaktinternat, snarare än kurser, då jag vill träna mer fokuserat under en kort period och sedan fortsätta hemma själv.

Finns en hel del utbud söder över. Vilka internat/tränare kan ni rekomendera? Jag har inget problem med att åka en längre sträcka för en bra helg/vecko internat.

Jag skulle gärna gå en klickerinspireradkurs, har inte sett så många sådana även om det säkerligen är många som jobbar med positiv förstärkning.

Jag har spanat in ett par som jag är intresserad av och har ett inbokat, men jag är nyfiken på att ta del av andras erfarenheter.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Annons:
Catnap
2010-02-26 15:00
#1

Är det verkligen ingen här som håller på med jaktträning och har någon åsikt om en intruktör ni tycker är bra? Förvånad

Ni får gärna skicka PM istället om ni inte vill skriva här

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Sannich
2010-02-26 15:44
#2

Jag håller på med jaktträning, men då min kille bara är 11 månader än så har vi inte kommit iväg till något internat. Vi ska skaffa oss grunden först, och det ska vi hos uppfödaren och sen ska jag gå kurser. :)

Catnap
2010-02-26 16:08
#3

Min lilla kille fyller 8 månader och vi har bara tränat att hämta dummys och avlämningar i handen ännu samt låtit honom bära lite olika vilt. Så vi har inte kommit längre än så, vi har en uppfödare att ta hjälp av, hon ställer alltid upp, men jag är så sugen på att gå kurser. Tycker att man får så mycket mera när man är flera på samma nivå som kan prata igenom problem och se studera hur andra hundar jobbar.

Jag antar att jag får forstätta leta. Har anmält mig till ett nybörjar internat valpborghelgen. Blir spännande att börja där iaf :)

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Sannich
2010-02-26 18:53
#4

Jens Palmqvist har jag hört gott om! Ska vara med på en kurs med honom i maj, men inte med hund, utan bara vara med och lyssna och titta.

chaud970
2010-03-29 13:21
#5

På klickerklock.se har du en kurs som heter Grundkurs för fågelhundar som jag funderar på. Verkar grymt bra.

http://www.vadstenahundkurser.se/ har även en del kurser med klicker och jaktträning.

Sugiyama
2010-04-17 21:23
#6

Jag kommer förmodligen hålla en kurs med klickertänk i höst på Lilla Träskaten Dom har många kurser med olika instruktörer.

Annons:
Sugiyama
2010-04-17 21:24
#7

Canis har också retrieverkurser i Stockholm och Järvsö.

Gilan
2011-05-10 23:31
#8

Tänkte bara tipsa om att det finns platser kvar i helgen på jaktinternat för nybörjare. Platsen är Flatterhaft kennel i Olsfors-borås så www.flatterhaft.se för mer info.

Upp till toppen
Annons: