Annons:
Etikettnova-scotia-duck-tolling-retriever
Läst 3977 ggr
[Sharp]
2010-02-27 12:47

Tollartjej!

Vad glad jag blev att det fanns ett forum för världens bästa ras! Jag är tjej (15 år) som föll pladask för Tollaren för flera år sedan, då jag fick en hundbok av mamma där Tollaren fanns. Men det är på senare jag blivit seriös och kollat runt efter kennlar, lärt mig mycket om rasen och åkt på träffar.

Fastnat för Allydor's och Ducktails. Men Ducktails ligger långt bort, i Töre. Medan jag bor i sthlm. Men inget är ju omöjligt.

Men min "deal" jag har med familjen innan jag skaffar Tollare är att åtminstonde vänta tills jag gått ett år i gymnasiet innan valpen anländer. Jag antar att det är rätt bra. Och jag har massor av tid att gå runt och nosa bland tollare och dess ägare.

Finns det några speciella tollarträffar till våren? Runt sthlm?

Annons:
[JeanetteK]
2010-03-02 09:23
#1

Jag förstår att du fastnat för tollaren, de är otroligt söta! Jag har en kompis som har två tollartjejer och de är helt underbara! Själv har jag en flatcoated retriever och de är bästa kompisar.

Lycka till med ditt letande. Det är klart du ska ha en tollare när tidpunkten är den rätta!

kram/jeanette

[Sharp]
2010-03-04 15:10
#2

Retrivers är underbara i sig! Tack för svaret, och Tollaren har ett oemotståndligt utseende, dock är det ju inte det jag tittar på! ;)

Kram!

Jojsan
2010-03-06 18:28
#3

Även jag har för flera år sedan fastnat för tollaren. Bestämde mig att jag ska skaffa mig en sådan hund så fort jag har möjlighet, de är verkligen underbara! Men jag har bestämt mig för att vänta med att skaffa hund tills jag går ut gymnasiet (om 1 år) och har bestämt vad jag ska göra efteråt, så att jag vet att jag har nog med tid för en hund. Men när det väl går med hund är det en tollare jag ska ha! :)

[Sharp]
2010-03-06 22:18
#4

#3 Ja, de är helt underbara hundar - men det finns såklart undantag. Rädda och känsliga vrak, helt enkelt. Därför tycker jag att man ska hitta en så bra kennel som möjligt! :)

2 år är det just nu jag tänkt, men jag kommer ju stå där om två år och verkligen tänka igenom då & känna efter om jag klarar det. Just nu känns det som det, men man vet ju aldrig! :)
Och det blir ju somsagt inte min första hund, heller! ^^

Upp till toppen
Annons: