Annons:
Etikettcurly-coated-retriever
Läst 3285 ggr
chrissan
2010-03-31 19:21

Viltspårhund?

Rapport från Izla:

Här är det livat värre efter vintern. Har hittat ett rådjursben för några dagar sedan, ett helt rådjurskadaver på isen (det var gott) och ett par döda harar. Idag hittade jag en död hare (som jag åt lite på) och ett rådjursben till. Benet tog jag hem för att lägga i mattes säng. Då tog dom det! Har ni hört så dumt.

Här har man tvingats gå på en massa fåniga kurser där man ska leta rätt på rådjursklövar. Då är det minsann bra att göra det. Men när man helt själv fixar ett härligt rådjursben med klöv - då tar dom det. Vad vill de egentligen?

Annons:
chrissan
2010-03-31 19:23
#1

Förresten förstår jag inte varför husse skrek så hysteriskt när jag hitta rådjuret på isen. Det var lite vatten på isen och lite gungigt, men jag fixade det. Det går ju inte att lämna ett rådjur bara så där - massor av mat, man kände lukten på flera 100 meter.

TinaH
2010-04-06 15:27
#2

IZla…jag kan inte något annat än att hålla med dig. Mat lämnar man inte hur som helst - det borde dessa människor ha lärt sig vid detta laget!!
Vadå gungigt?!?
Vi har väll 4ben och stå på, plus att man kan simma i värsta fall….din husse måste ju vara lite känslig….

Jag själv härom dagen fick en rådjurs skank av matte att mumsa på…ger hon mig en skank, så äter jag det vart JAG vill!!!
men matte hade inte samma uppfattning…när hon hittade benräster i husses säng…
Men är dom så dumma att dom låter oss få ett ben,, så är det väll så att det är vi hundar som bestämmer VART vi ska äta för någon stanns? - Eller har jag missat något Izla? /Boy

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: