Annons:
Etiketterhälsasjukdomarskötsel
Läst 3497 ggr
flatteflickan
2010-05-23 22:06

Akutsjuk hund!!

Hej.. jag skrev om min hund för några dgara sedan och då var det ju benet (är ju de fortfarande) men nu är det något annat! Han har sedan igår inte fått behålla något han äter, inte ens vatten och för att inte ge för äckliga detaljer så kan jag säga att han typ pissade med rumpan, så lös är han. Färgen på det var konstig, väldigt mörk, ungefär som 70%:ig choklad. Han var febrig och dåsig igår men det försvann idag. När jag sov med honom under natten så spydde han och direkt efter han spytt en GIGANTISK hög så lade han sig ned på golvet och skakade som ett asplöv. Han gnällde och höll på med. I fem minuter höll han på. Han låtsas må bra när han busar med sin hundkompis nu men jag vet inte vad som kommer hända när vi kommer hem.

Vad säger ni? Vad kan det vara?

Annons:
flatteflickan
2010-05-23 23:18
#1

Kan inte någon vara snäll och svara?

Vattnadal
2010-05-24 02:09
#2

Han kan i bästa fall ha ätit något han inte tålde eller ha fått magsjuka. Ge honom inget att äta, men se till att han dricker massor. Är det så enkelt, går det över av sig själv, och man kan smyga igång maten med antingen nykokt avsvalnad potatis med lite smör, risavkok, morotspurré, kokt fisk ed.

Men han kan även ha fått i sig något giftigt eller ha fått en allvarligare variant av magbakterie eller sjukdom. Om han inte ens får behålla vätska, skulle jag åka till veterinären med honom direkt måndag morgon.Passa då även på att be dem kolla upp benet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

TinaH
2010-06-27 19:12
#3

hur har det gått?

 Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~


 

Upp till toppen
Annons: