Annons:
Etiketterträninginlärning
Läst 5210 ggr
flatteflickan
5/26/10, 1:21 PM

Uppfostra hunden!!

Hej! Jag kan bli galen på folk som inte uppfostrar sina djur ordentligt! Dom bara låter den dra i kopplet och nosa på alla. När hunden håller på så säger dom mesig "men sluta nu..". Visst jag har inte hundra procent pli på min skitunge men jag säger ju åt honom och han förstår. Att prata och hålla på att skrika hjälper inte.

Det är så många som skaffa hund för att dom är så söta och fina. Men sen uppfostra dom? Nää det är tydligen skitsamma! Jag vill att ni som inte tagit tag i eran hund gör det för det är inte kul att gå runt på stan med broderns dotter när hundar kommer och välter om kull henne eller så.

mvh FF

Annons:
Vattnadal
5/31/10, 12:32 PM
#1

Jag släpper aldrig fram mina hundar till andra hundar, elelr folk, om inte folk vill hälsa på dem.

Fast vi har inte många regler i det här hushållet. Gå hyfsat i koppel, men det är inte alltid så lätt, när man är en levnadsglad husky som inte kan dra, för det är för varmt. De som har för mycket egen vilja för inkallningar, får bara vara lösa i hägnet. Övriga har krav på inkallning, och klarar det fint. De ska kunna stå stilla när man hanterar dem, sitta på kommando, avbryta dumheter när vi säger ifrån, och inte stjäla saker när vi ser. Vi ger aldrig ett kommando om inte vi är säkra på att hunden utför det, för att ett kommando ska lydas.

Sen "tar vi inte tag i" våra hundar, dvs vi försöker uppfosta dem med positiva metoder. Håller fullständigt med om att det inte hjälper att skrika, det gäller även att rycka. OM det var så lätt att lära hundar att gå fint i kopplet genom att rycka i dem, skulle ju ingen hund dra i kopplet.Flört

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Catnap
6/23/10, 2:00 AM
#2

Jag struntar i hur andra uppfostar sina hudnar så länge inte hunden lider och jag råkar ut för dem. Om andrs hundar drar i kopplet eller skäller är inte min ensak. Många trodde nog att jag inte tränade mina hundar eftersom jag inte sa till dem då de drara i kopplet eller beter sig illa. Jag försöker istället lära dem att göra rätt. Det har funkat för mig. Att hundarna välter ditt syskonbarn är ju bara att beklaga. Har man hund så ska den såklarat aldrig gå fram till någon utan att båda är överens om det. Men samtidgt kan man inte blir upprörd och säga till folk hur de ska uppfostra sina hundar. Vad som är bra allmänlydnad för dig är kankse något helt annat för mig. Om en hund välter ditt syskonbarn säg då åt hundägaren på skarpen. Annars tror jag man gör bäst i att inte bry sig om vad andra gör.

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Upp till toppen
Annons: