Annons:
Etikettflatcoated-retriever
Läst 5740 ggr
flatteflickan
2010-05-21 11:39

Unghund med höftproblem?

Hejsan! Min flatte Obelix fyllde två år i Mars och är världens finaste! Men när han var tolv veckor gammal bröt han lårbenet. Han har genomgått fem operationer och har haft 6 titanskruvar. Han fick många infektioner och det mesta gick fel pga dåliga veterinärer som inte riktigt kunde sin sak. Det är otroligt synd för han är en sån glad och gosig hund. Nu, eller ja sen ett tag tillbaka så misstänker jag att han kan ha höftdicplasi(mobba mig inte för stavningen!). Det knäcker till i höfterna emellanåt och när det hände kan man se i hans ansikte att han upplever smärta. När jag har varit ute med han på en kortis så är det väldigt varmt vid ärret och hans ben skakar efter dagen är slut av överanstränging förmodligen. Jag har inte pengar just nu för att kolla upp honom men vad tror ni? Har han något fel på höfterna och vad är det? Hur illa är det?

Tacksam för svar snarast, Ni får gärna tjabba och gnabba med mig om jag gör något fel eller what ever för jag vet  själv att jag tar hand om min hund väl så elaka komentarer kommer jag svara på men sånt är bara onödigt okej?

//Becka och Obelix

Annons:
flatteflickan
2010-05-21 16:01
#1

varför svarar ingen? Behöver svar tack

AnneN
2010-05-23 03:58
#2

Om det är just vid det ben där han opererats så kan det även vara något som blivit fel vid läkningen, eller andra komplikationer som kan ha uppstått pga benbrottet.

Jag rekomenderar att ta hunden till veterinär för röntgen snarast, för har hunden ont måste den få hjälp omgående.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flatteflickan
2010-05-23 17:21
#3

ja det är ju st det benet med.. tack för svar

AnneN
2010-05-23 17:24
#4

#3 Hopaps verkligen det inte är något allvarligt och att det går att göra något åt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

meant
2010-05-29 18:45
#5

Du ska gå till en veterinär!

Catnap
2010-06-23 02:02
#6

Nu var det länge sedan du undrade, ursäkta men jag reagerar på att du inte har pengar att ta din hund till veterinär? Har du ingen försäkring och buffert ifall hunden skadar sig?

Hur har det gått med hunden?

//Angelica

Medarbetare på Hundar iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: