Annons:
Etikettfoder
Läst 4719 ggr
MinMusse
7/22/10, 6:54 PM

Carrier foder ?

Hejsan. undrar vad ni tycker om carrier fodret..

Min uppfödare gav valparna carrier junior, och det har vi fortsatt med. För ett par dagarna sedan var jag in på en djuraffär i stan och hon skrek rätt ut och frågade hur jag kunde ge min hund detta foder..

Vad tycker ni om detta? är det dåligt? jag tycker att jag ger min  hund väldigt mycket utav detta foder, om jag läser på vad han egentligen skulle ha enligt påsen, men om man följer påsen så skulle han magra ur på en gång… ska jag byta foder? vad rekomenderar ni? Min hund är en flat hane på fem månader.. Tacksam för svar.

Annons:
Vattnadal
7/24/10, 3:36 PM
#1

Carrier är väl ett spannmålsbaserat foder. Går du upp en aning i prisklass får du ett foder med mer kött, ex Royal Canine, Eukanuba od. Vill du ha ett svensk bra foder utan en massa tok, finns stanardt, annars, om plånboken inte är ett hinder, är nog Orijen det bästa torrfodret.

Vill man ge mer anturlig kost, finns färskfruset, som fodax, nordic och klass. Eller så går man hela vägen och ger barf, det kan du läsa mer om på barf.ifokus.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

giffan
8/1/10, 1:38 AM
#2

Om man får ge mycket mera än vad påsen föreskriver så kräver nog hunden mer än vad fodret ger. (min egna åsikt)

Olika foder passar olika bra till olika hundar. Hur mkt skiter hunden är ju en sak man ska ha i tankarna. Färskfoder är ju något som är jätte bra tycker jag. Då blir det heller inte så mkt avföring för att hunden tar upp allt av fodret. Blir det mkt av föring beror det på att den inte kan ta upp så mkt av fodret och man fodrar då rätt mkt helt i onödan.

Absolut att jag skulle se mig om efter ett annat foder om hunden inte håller vikten.

Min nuvarande hund äter Royal (light) av den enkla anledingen att det är det enda foder jag hittat som han håller vikten på och kan äta rätt mkt av iaf.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Upp till toppen
Annons: