Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 5334 ggr
Nikklador
2/8/16, 3:02 PM

Labbe

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, undrar hur många vi är här som har labbe? Berätta gärna om er och eran labbe/labbar samt hur många du har och hur det kommer sig att ni valde som ni gjorde 😃 Själv har jag en lite labbetik som föddes 2015-11-24 och kom hem till oss 28/1-16. Hon är underbar och min drömhund.

 Hjärta http://nouw.com/sawas Hjärta

Annons:
AnneN
2/8/16, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en labbe och en blandras i dagsläget, är uppvuxen på labbekennel.

Jag har funderat i många år på diverse olika raser men då det dök upp möjligheten att få ta över en totalt otränad ouppfostrad ) hane på 1½ år från de linjer jag gillar så kunde jag inte motstå.

För mig kommer det alltid att finnas minst en labbe i hemmet då jag älskar rasens samarbetsvilja, glädje i allt de gör och att de är så sociala och ja precis allt med rasen (utom fällningsperioderna) 😃

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tiger tok
4/28/16, 5:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här finns det en labbe tik, som vi tog över som omplacering sedan fem gånger tidigare… Men hon är uppfostrad och snäll, dock kommer det upp grejer som man inte var förbered på, så som att hon är rädd för trappor och helt livrädd för veterinären. Men hon är underbar som få och älskad av alla, 8 år är hon i dagsläget och hon är en riktig liten pärla😃

Lona
5/4/16, 10:14 PM
#3

Här bor det en femårig jaktlabbetik, Nikka. Jag har haft henne i lite drygt tre år nu, uppfödaren hade behållit henne för avel men hon höll inte riktigt måttet.
Tur för mig som fick en hälsokollad, välfungerande hund, dessutom var hon grundtränad och startklar i jakt 😍.
Att det blev just en jaktlabbe var något av en slump.
Jag letade ny hund lite grann i panik, min dåvarande hund var allvarligt sjuk  och jag ville inte vara utan. Kunde inte bestämma mig för vilken ras och var inte sugen på en valp men min bästa kompis som själv har jaktlabbe hittade Nikka av en slump i en FB-grupp.
Vi åkte och tittade och ja, fem sekunder senare var jag såld.
Ett beslut jag inte ångrar, hon är en fantastisk hund och vi har haft mycket roligt ihop.
Jag hade planer på brukssök och agility men det har blivit jaktträning och några jaktprov för hela slanten. Så kul att göra något som hunden verkligen älskar och har fallenhet för även om hon glatt hänger med på allt jag hittar på!

Jag hade en omplacering till, Posh, men vi fick bara ett år tillsammans.
Han flyttade in som sexåring och skulle bara stanna en kort tid medan jag hjälpte till med hans rehab efter en ryggskada. Han blev dock kvar (jag vägrade lämna tillbaks honom till husse 😃), en väldigt, väldigt speciell hund.
Vi tränade en del jakt ihop, han var en mycket rutinerad hund både när det gällde praktisk jakt och jaktprov. Roligt att få lära sig av en riktig mästare men tyvärr blev ryggen akut sämre i höstas.
Posh somnade in i november, djupt saknad av både sin förre husse som förlorade sin trogna jaktkamrat och mig.
Nu sitter han nog någonstans i en kanot, ser änderna flyga, hör skotten knalla och väntar på husses kommando för att få hoppa i och apportera viltet (eller så struntar han i att vänta och dyker i ändå 😊)❤️ ❤️❤️.

Här bor även fyra jaktlabbar till i olika ålder och nästa söndag flyttar det in en ny valp. De är dock inte mina utan tillhör mina kompisar/hyresvärdar men jag passar dem nästan varje dag 🙂.

Jag som är en terriermänniska egentligen, ooops!😉


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: