Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 2583 ggr
jopali
12/31/15, 3:20 PM

Han hund

har hanhund där hemma på 5 år  som sällskaps hund. han är väldens snällaste och väldigt pigg på att vara med. Utomhus så är han stark och  skvättig och jag når inte honom när vi är ute, han kör ner nosen och bara drar dit det luktar gott och så fryser han sig och står och slickar. Det är mitt fel för jag har inte varit konsekvent och aktiv i våra promenader, på med flexikopplet och gått liksom. Husse står för den andra biten. Och husse är även den som rastar 9 av 10 ggr. Åker vi till sommarstugan och är i trädgården så är han så himla leksen och vill kasta pinnar och bollar.  Hur gör jag för att jag ska känna glädje att gå ut med honom i stan.

Det är en omplaceringshund så vi har inte haft honom sen han var valp.

Annons:
thea_thea
12/31/15, 3:27 PM
#1

Testa dogparkour! Promenaderna blir mycket roligare👍

AnneN
12/31/15, 3:28 PM
#2

Börja med att träna mycket kontaktövningar, träna koppelgående ute, hitta på roliga saker på promenaderna tex godissök, parkour, lydnadsträning, mm.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jopali
12/31/15, 3:47 PM
#3

jo jag försöker men när jag tvingar upp huvudet på honom och visar att nej nu har du kissat och gjort ditt  nu går vi, då blir han liksom lite apatisk, eller döv och blind är nog bättre att uttrycka sig.

Hur gör jag mig intressant i sådana lägen? Han är inte sån mot husse.Min man säger till mig att det blir inte bättre för att jag undviker gå ut med honom eller att jag inte är konsekvent,

AnneN
12/31/15, 3:56 PM
#4

#3 Locka med godis, leksak, eller genom att själv bli rolig genom att hoppa, springa tjoa, rulla i snön. 

Tvinga inte upp huvudet från fläckarna, locka istället då blir du betydligt mer intressant och rolig att vara med än om du tvingar och fyar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jopali
12/31/15, 3:59 PM
#5

När han "låser" sig varannan meter för att slicka och markera, ska man försökra dra bort honom eller ska man försöka brya genom att hitta på något skojigt

AnneN
12/31/15, 4:05 PM
#6

#5 Jag tycker det är bättre med att försöka bryta genom att vara rolig, det funkar iallafall bra med min labbehane även när det är löptiksdofter. Men det har tagit en hel del träning och tålamod, men det funkar om man bara ger det tid och försöker hitta vad ens egen hund tycker är tillräckligt intressant/roligt för att släppa doftfläckarna.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
Upp till toppen
Annons: