Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 3398 ggr
Labrador2000
8/3/15, 9:31 PM

Galen labbevalp

Vi har en labbevalp på 12 veckor som får "anfall" och blir heeeelt sjövild! Hon hoppar och biter sig fast i benen, morrar, springer, skäller och är allmänt galen. Någon som har tips på hur vi kan göra för att förhindra detta? Det går ju inte riktigt att ignorera eftersom hon har ju sylvassa tänder. Och att ge ett bestämt NEJ hjälper inte heller få hon blir ännu bråkigare då! Snälla ge tips!

Annons:
Labrador2000
8/3/15, 9:32 PM
#1

Kan även tillägga att hon är världens härligaste i mellan dessa "anfall"!

lollynonna
8/3/15, 9:39 PM
#2

Gör du något som får henne upphetsad/leksugen? Valpar är oftast väääldigt busiga,om du nu inte redan visste det ;)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

isblixt
8/3/15, 9:42 PM
#3

När min cockervalp blev rabieshund som vi så fint kallade det här hemma så körde jag eller sambon "ryggsäcken" med henne tills hon var lugn. Vi satte oss på golvet eller i soffan med hunden liggandes eller sittandes hos oss tills man kunde känna att hon slappnade av. Ibland tog det bara några minuter och ibland tog det upp till en halvtimme. Oftast slutade det hela med att hon somnade. Detta var det enda som funkade för oss när hon blev alldeles galen, eftersom hon helt klart och tydligt var övertrött och behövde hjälp att varva ner. :)

AnneN
8/4/15, 12:36 AM
#4

Som #3 skriver så är "ryggsäcken" bra för att lugna ner hunden. För en del kan det hjälpa om man ger dem en leksak eller ett tuggben för att de ska sluta bita på folket, andra kan det hjälpa om man ger en enklare uppgift tex söka godis.

Tycker denna artikel i ämnet nafsande/bitande valpar/hundar är bra http://glanna.se/Hundsidan/hundar_nafsar/

Får jag vara nyfiken och fråga vart din valp kommer ifrån? Jag är uppvuxen med labbar och alltid lika nyfiken.😃

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: