Tävling

Rallylydnad

2014-11-03 22:43 #0 av: AnneN

Förra helgen startade jag & Valle på en inoff. rallylydnadstävling med resultatet 67 poäng och en 4:e placering. Med tanke på hur lite jag har tränat momenten med honom så var jag riktigt förvånad över hur duktig han var Skrattar

Det var så kul för både mig och hundarna så nu har jag anmält mig & Valle till en officiell tävling i Kalix den 29/11. Jag tror att om jag bara fortsätter att finslipa positionerna (fot, sitt/ligg rakt) så kan vi få kvalificerande poäng med lite tur Glad (Även om vi inte får det så har jag världens bästa hund).

Någon mer här som tävlar i rallylydnad med sin retriever?
Någon mer som ska på samma tävling?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2014-11-06 19:31 #1 av: Lillmatten

åh så kul! grattis! SkrattarJag och min labbe kör mest agility men vi funderar på att börja på rallylydnad med :)

Anmäl
2014-11-06 19:38 #2 av: AnneN

#1 Tack Skrattar
Ja det tycker jag absolut du ska iallafall prova på.

/Mvh Anne

Anmäl
2014-11-17 00:55 #3 av: AnneN

Äntligen börjar vi få till ligg utan att först sätta sig eller springa in framför mig Tummen upp Nöter även front, fot (utan att nosa på backen) & stå från sitt, det går sakta men säkert framåt Glad

/Mvh Anne

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.