Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 3530 ggr
Cireea
9/15/14, 3:29 PM

Hur får jag upp vikten?

Hur mycket bör en labbe väga vid 8 veckor? 

Nu har ju jag en mix (labbe, golden och stövare) och vad kan hon väga, 1 kg eller något sånt.. alltså jätte lite. Jag kan lätt gå och bära runt på henne utan problem då hon knappt väger något.

Kullen hon är från var dålig på äta och nu undrar jag: hur får jag upp vikten?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
9/15/14, 3:35 PM
#1

Valparna har ätit dåligt redan hos uppfödaren och nu när hon kommit hit äter hon också dåligt. Gav henne mat imorse, hon åt lite men inget mer sedan dess. Jag vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag gå tillväga?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lon@
9/17/14, 6:08 AM
#2

Men hon kan väl inte väga ETT kilo?? I så fall är det sannolikt någon annan ras i henne än vad uppfödaren har sagt. Till och med min cairnterrier vägde mer än så vid 8 veckors ålder.
Har uppfödaren avmaskat hundarna rätt? Och ÄR valpen verkligen 8 veckor?
Kanske konstiga frågor men jag har blivit rätt luttrad vid vad en del "uppfödare" sysslar med…
Vad får hon för foder och vad säger uppfödaren, hen borde ju ändå ha koll?

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Cireea
9/17/14, 6:40 AM
#3

Jo. Så är det. Runt 1,3 skulle jag tro. 

Jag vill inte ha någon smutskastning på uppfödaren då jag litar på henne och hon har fina kullar bakom sig. Dom är besiktade (allt UA) i torsdags och dom är ÅTTA VECKOR gamla. Som jag sa innan, valparna har knappt ätit något och därför inte gått upp i vikt som dom ska men enligt veterinär så går det till sig när dom börjar äta som normala valpar gör. Vilket min nu börjat göra. 

Hon äter Robur men vi blandar det med burkmat eftersom hon annars inte ätit, det är inte optimalt (VI VET) men hellre det än att hon struntar i att äta.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: