Annons:
Etikettlabrador-retriever
Läst 2890 ggr
eiffela
2014-08-02 14:11

Smal labbevalp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min labbetik är nu 4 månader 43 cm hög och väger 11 kg. Jag tycker hon ser lagom ut i kroppen, hon är mer av jakthundstyp och har tunn benstomme. Problemet är att flera säger att hon är lite mager. Även om jag inte tycker det så blir man lite orolig. Hon får Acana valpfoder 3ggr/dag och är pigg och glad. Det är nog svårt att se på ett foto men vad är normalt för en fyra månaders labbevalp att väga?

Annons:
Catta-
2014-08-02 14:20
#1

Alla valpar är smala och rangliga. Det kommer bli bättre ju äldre hon blir! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

eiffela
2014-08-02 14:24
#2

Tack, det är precis så jag tänker också.

Wellcraft
2014-08-02 16:38
#3

Det ser inte särskilt allvarligt ut. Kom ihåg att de flesta nog är vana vid att se utställningslabbar också & där har vi ju en stor skillnad.
Som tidigare skrivit kan valpar vara lite taniga, men det försvinner när valpen bygger mer muskler osv.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

eiffela
2014-08-02 17:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag tror det är så, ser jag en labbevalp av utställningstyp tycker jag den ser ut som en liten klump❤ mycket mer skinn och större bröstkorg. Mamman till min hund är av utställningstyp och pappan jakthundstyp, hon är en kopia av sin pappa i kroppen uttrycket och allt. Jag ska ställa ut henne till hösten för att det är roligt att få en bedömning. Inga förväntningar, hon har andra uppdrag än att vara snygg😃i mina ögon är hon ju den finaste av alla.

Minakatter
2014-08-04 09:31
#5

Tycker inte hon ser smal ut. O bättre för leder att dom inte är så tjocka. Så länge du inte kan spela harpa på hennes revben så är det ingen fara. Man ska känna revbenen när man stryker lätt över magen.

[Wraith]
2014-08-14 19:11
#6

#5 Jag hoppas verkligen att du inte kan känna revben över hundens mage 😮de hör hemma i bröstkorgen 😉😃

Annons:
tootiis
2014-08-29 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

För tre veckor sen vägde min pojke 12,2kg och va 43cm hög och han är en jaktlabbe :) Och han är i perfekt hull enligt mig!

// MT ♥

Upp till toppen
Annons: