Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

- Chesapeake bay retriever - Curly coated retriever - Flatcoated retriever - Golden retriever - Labrador retriever - Nova scotia duck tolling retriever Allmänt Avel Bok- och filmtips Efterlysning Foder Foton God morgon / God middag / Go´ kväll Grattis! Hundar säljes/omplaceras Hundtillbehör säljes Jakt Media OT - Off Topic Om sajten och iFokus Presentationer R.I.P Hundar vi minns Sjukdomar Spår Sök Träning Tävling Undersökningar Utställning
Hundar säljes/omplaceras

Intresserad av brun retriver

2014-05-20 09:23 #0 av: tattig

Hej! Jag söker med ljus och lykta efter en flatcoated retriver, eller labrador att dela ett aktivt hundliv med. Jag har fast arbete med möjlighet att ta mig hem lunchtid och har mål att arbeta med hunden inom vården ( se vardhundsskolan.se ).

Jag har god vana med hund och älskar att träna på hobbynivå, jag har aldrig tävlat men har tidigare varit med i privata träningsgrupper mellan vänner.

Familjen har en hund som är en liten blandras så hunden kommer att få en liten kompis att söka med! På västkusten har vi en sommarstuga där vi spenderar semesterperioderna. I Orust bor vi, och min pojkvän hemmahör i stockholm för studier och vi åker ibland till uppsala eller Leksand och har det gott. Även där har hans familj hund.

Själv bor jag i Eskilstuna, i en stor tvåa med vackra promenadstråk i min omgivning. Jag har goda kunskaper vad det gäller träning och näringslära vad det gäller djur och med tidigare hundar nyttjar jag barfning.

Jag skulle gärna vilja ha en unghund, äldre än 6 månader och en god kontakt med förra ägare så man känner trygghet i uppföljning och vad det nu må vara.

Jag hoppas att jag formulerat mig väl, det är länge sedan jag var i jakt på hund. Vid frågor så maila mig gärna!

Anmäl
2014-05-20 09:40 #1 av: SLCH

Jag känner till en kennel som har choklad bruna labradorer ;)

Anmäl
2014-05-20 14:18 #2 av: tattig

Har de omplaceringar eller så?

#SLCH

Anmäl
2014-05-21 17:42 #3 av: SLCH

Jag vet inte så här på rak arm. Men ska se om jag kan få reda på det :)

Anmäl
2014-05-21 17:53 #4 av: SLCH

Kika in på Ritous.se

Anmäl
2014-06-18 21:50 #5 av: AnneN

Har du kollat på tex rasklubbarnas sidor, där brukar det finnas omplaceringar ibland, eller omplaceringar via annonssidor tex blocket?

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2014-08-23 22:54 #6 av: JonnaCecilia

Hej, hur har det gått? Tänkte bara flika in med att många uppfödare lämnar ju bort hundar på foder med avelsförbehåll, då har man ju en "mentor" i uppfödaren som såklart vill höra hur det går osv och som kan vara en ovärderlig kontakt. Eller uppfödare som fått tillbaks en valp, en valp som kanske inte blev utställningsbra som de trodde och därför är lite äldre som de vill hitta en ny ägare till. Rassidor och uppfödare är mitt tips.

Anmäl
2014-08-25 16:54 #7 av: JessicaOlin

Tolling Retriver

Uppfödare av vit blåögda dvärgvädurar och så kan de tillkomma andra färger med Finns i Kronoberg men levererar till dom flesta ställena Silverekenskaniner.se Medarbetare på djurtransport.ifokus.se och hermelinkanin.ifokus.se och omplacering.ifokus.se Mvh jessica
Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.