Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

- Chesapeake bay retriever - Curly coated retriever - Flatcoated retriever - Golden retriever - Labrador retriever - Nova scotia duck tolling retriever Allmänt Avel Bok- och filmtips Efterlysning Foder Foton God morgon / God middag / Go´ kväll Grattis! Hundar säljes/omplaceras Hundtillbehör säljes Jakt Media OT - Off Topic Om sajten och iFokus Presentationer R.I.P Hundar vi minns Sjukdomar Spår Sök Träning Tävling Undersökningar Utställning
- Labrador retriever

Labrador fäller

2014-02-21 19:26 #0 av: Sophiewesterlund

Hej! Min Labrador fäller så extremt mycket. Bara hon ligger på en matta en kort stund så blir hela mattan full med hår. Jag borstar henne varje dag, men märker inte så stor skillnad. Hon är 8 år och har haft henne sedan september förra året. Hon har alltid fällt en del, men tycker det blivit mer nu. Tips? :) 

Anmäl
2014-02-21 20:24 #1 av: TheaV

Vår tjej fällde också en hel del när vi fick henne för ca ett år sen (hon blir 11 i april). Det var hår överallt, oavsett hur mycket vi borstade henne. Men sedan vi började använda det här schampot

http://www.zooplus.se/shop/hund/palsvard/hundschampo/furminator/344848

och en furminator blev det mycket bättre och hon är jätteblank och mjuk i pälsen nu :-)

Anmäl
2014-02-21 20:30 #2 av: Sophiewesterlund

Åh tack för tipset. Vet du om man kan köpa schampot i djuraffärer också? :) 

Anmäl
2014-02-22 13:09 #3 av: TheaV

Det har jag ingen aning om tyvärr, du får kolla :-) De flesta större kedjorna har ju hemsidor där du kan se om det finns i butiken.

Anmäl
2014-02-22 19:19 #4 av: TINOO

Furminator är guds gåva till alla labrador ägare ;) 

Anmäl
2014-02-22 23:48 #5 av: TinaH

Har haft min FURMINATOR sedan Boy var 4 månader....
Idag är han snart 6år.
Jag skulle inte klara mig utan den, då det är rent hopplöst när en Golden fäller! Glad

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Anmäl
2014-02-23 00:33 #6 av: Cerrolyn

Håller inte med då Ceasar inte fäller så mycket.

MVH Cerrolyn
Sajtägare på Tävlingshundar

Medarbetare på: Hoya, Retriever, Vallhundar
Min hemsida: Ceasars Vänner

Anmäl
2014-02-23 12:54 #7 av: Sophiewesterlund

Okej tack för alla svar :) Ska först och främst leta upp en sådan borste till henne, och sedan om det inte ger någon större skillnad så köper jag schampot jag blev tipsad om! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.