Annons:
Etikettflatcoated-retriever
Läst 2564 ggr
annajohannan
2013-05-29 12:27

Varm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej!

Jag har en flat på ett och ett halvt år som heter Signe. Hon är väldigt lurvig på vissa ställen och nu verkar hon lida något enormt av värmen. Så pass att vi inte kan ha henne utomhus.

Kan jag göra något? Vi skall inte ha henne till utställning så hur hon ser ut spelar ingen roll, kan jag ta ner pälsen på något sätt så hon slipper bli så varm?

Tacksam för svar!

Annons:
[Forest]
2013-05-29 12:34
#1

Finns kyltäken man kan köpa till hundar. Jag tror att hennes päls även hjälper till att utesluta värmen nå ända in till huden, men visst kan man tunna ur kanske lite men det hoppas jag någon annan kan svara på :)

annajohannan
2013-05-29 13:34
#2

tack för svar!

kyltäcken har jag aldrig hört talas om. det ska jag kolla upp :)

tror precis som du att pälsen hjälper till att utesluta värmen också… men som du säger så kanske man kan tunna ur den lite? hoppas någon vet säkert så en inte gör bort sig och gör det hela ännu värre!

[Forest]
2013-05-29 13:40
#3

Själv går jag på långproenad tidigt på morgonen och sent på kvällen när det är varmt ute, dagtid är det kortare svängar sen är de även ute i trädgården med oss dagtid. Våra är lite soldyrkare men när det är riktigt varmt brukar jag ta fram kylflaskor/kylklampor som jag virar handukar om detta brukar dom uppskatta ha som sängkyare. även gör jag isglass till dom med olika gottis i bla korv,kyckling,kött som jag kokar (korven kokas inte) men spadet fryser jag in som glassvatten med gottisarna.

[Timantis]
2013-05-29 15:50
#4

Om du går till ett hundtrim eller gör själv naturligtvis. Raka ner halsen på henne det hjälper massor. Kyltäcke kan man inte ha jämt. Raka även på öronen o under.

Upp till toppen
Annons: