Annons:
Etikettgolden-retriever
Läst 20564 ggr
heeleenaa
4/13/13, 6:20 PM

Hur mycket fäller en golden

Jo, jag tänkte höra mig för lite om hur mycket en golden fäller? Fäller de hela tiden, eller är det två gånger om året? Ni får även gemföra med andra raser det kan hjälpa mig.

Fäller golden större tussar som man lätt kan plocka upp? Eller är den som schäfern där man kan finna hårstrån lite överallt? ;)

tacksam för alla svar!

Annons:
[Timantis]
4/22/13, 8:20 AM
#1

Visst fäller en golden. Hur mycket ja det är individuellt. Med bad o borstning så är det snabbt över. De fäller för det mesta 2 gånger om året. Det blir tussar ( vilket det blir av alla långhårshundar)

[Nisseplupp]
4/23/13, 7:00 PM
#2

Vår golden fäller jämt. Under sommaren fäller han mindre men på vintern fäller han tussar 🙂

cupcakes
4/26/13, 12:51 AM
#3

Jag har en golden och med honom följde hår precis överallt. Hela tiden och överallt, på kläder, i möbler, i maten. Det är bara att vänja sig ;)

[Jaazoo]
4/27/13, 12:10 AM
#4

#3 är det så illa 😮 då är det läge att förberedda sig redan nu.

I maten lät lagom mysigt 🤪

cupcakes
4/27/13, 5:47 PM
#5

#4 Haha jag har visserligen en golden med väldigt mycket päls, men det beror nog mycket på hunden. ;)

Det är trevligt med överraskningar ;D

[Timantis]
4/28/13, 7:29 AM
#6

#4

Ja i maten finns risk för hår när man har djur. 😮

Tycker fortfarande inte att min fäller så ortoligt mycket eller jämt. Men kan ju kanske bero på att hon varken är vit eller välpälsad.

Annons:
[AnnaFannyKarolina93]
6/14/13, 8:22 AM
#7

Tror det är lite individuellt det här med hur hundarna fäller, men Golden Retrievers fäller rätt mycket. Mitt troll fäller konstant, man hittar päls lite överallt där han har varit och någon gång innan sommaren märker man att han fäller ännu mer och då ibland i stora tussar som man bara kan plocka upp.

[Fridaakafrodo]
6/14/13, 12:49 PM
#8

Min Golden hane fäller rätt så mycket, han hårar ned i princip allt han kommer i kontakt med och vår förra tog det ett tag att få bort ur huset eftersom han kunde hitta hårtussar överallt! xD

Men jag har bara dessa två hundar som exempel, så jag kan egentligen inte säga så mycket då min erfarenhet inte sträcker sig längre! :)

hund_katt
6/18/13, 10:05 PM
#9

hmm… har aldrig varit med om att våra goldens fällt tussar… kanske någon enstaka då och då… hmm… NEJ! min gamla fällde ett par tussar då och då, men den vi har nu har rätt lite päls så han fäller som en schäfer. inte så mycket då han inte har så mycket päls, men han fäller inga tussar. den gamle fällde lite mer, men mest som schäfer, inte riktigt så mycket men nästan…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: